Harmonogramy dla kierowców
na trasie do 50 km

Jak się przedstawia czas pracy kierowcy, który wykonuję przewozy regularne osób w trasie do odległości 50km. Warto się zastanowić nad tym jak właściwie rozliczyć prowadzącego, który jest zatrudniony przy transporcie regularnym osób na trasie do 50km, jeśli tak właściwie pracodawca określa jego zadania w odstępie czasu o cyklach po 30minut prowadzenia pojazdu a także od 15 do 20 minut przerwy. Jaki w tym przypadku należy zastosować system czasu pracy w stosunku do pracownika i czy tak właściwie zyskuję on prawo do pensji w momencie przerw. Warto również odpowiedzieć sobie na pytanie czy praca może być wykonywana w ruchomym czasie pracy wraz z połączeniem z systemem równoważnym. Należy przeczytać artykuł aby dowiedzieć się o tych wszystkich wątpliwościach.

Jak właściwie ustala czas pracy w odniesieniu o kierowców odbywających systematyczne przewozy osób na trasie o długości do 50km. Ustawodawca w tym przypadku ogranicza czas jazdy pojazdy do 10 godzin na jedną dzień roboczy, inaczej mówiąc jest to okres, który przypada między dwoma dziennymi okresami odpoczynku lub w czasie odpoczynku dziennego a nie tygodniowego. Zgodnie z odpowiednią ustawą art. 31a ust. 1 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o czasie pracy kierowców (Dz. U. z 2012 r. poz. 1155 ze zm.), dalej ustawy. Warto oznaczyć to iż przepisy rozdziału 4a przytoczonego aktu prawnego w żaden sposób nie mają odniesienia do podjęcia czasu pracy ale także nie należy przyjmować tego iż brak jest zastosowania w nawiązaniu do wszystkich kierowców wykonujących te przewozy.

Warto zaznaczyć informację, że czas pracy kierowcy jest tak w zasadzie terminem o większym obszarze działania w porównaniu do okresu prowadzenia pojazdu, zgodnie z obowiązującym z art. 6 ust. 1 pkt 1 ustawy jest to tylko ta jedna składkowa czasu pracy. W odniesieniu do przewozów regularnych tych wszystkich osób do najważniejszych obowiązków kierowcy należeć będzie także nadzór a także konsultacje pomocnicze poszczególnych jednostek wsiadających a także wysiadających, codzienna obsłużenie samochodu a także wszelkiego rodzaju inne prace, które są wykonywane mające na celu wykonanie ćwiczenia służbowego albo gwarancji bezpieczeństwa wszystkich pasażerów pojazdu oraz przeznaczenia do utrzymania pojazdu w odpowiedniej czystości. W przypadku dobowego czasu kierowcy gdzie jego liczba to co najmniej 6godzin należy zaliczyć do niego także przerwę o wielkości jednego kwadransa(15minut). Wymienione tutaj wszystkie okresy zobligowane są do tego aby przedłużać czas dzienny utrzymania pracodawcy w dyspozycji, określając jako łączny czas pracy takiego pracownika w jednej dobie.

Przepis z rozdziałem 4a ustawy o czasie pracy kierowców najważniejsze zastosowanie ma w określeniu do wszystkich firm związanych z komunikacją miejską oraz podmiejską odpowiedzialnych za transport wykonywany lokalnie na wszystkich przebytych trasach do odległości 50km. Upraszczając to na język bardziej potoczny można określić iż przedsiębiorstwa kwalifikować będą ten okres do czasy pracy czas przerw w prowadzeniu tramwaju, autobusu określające się na poszczególnych rozkładach jazdy. To wynika z tego, że odległość w jednym dniu to wynik od kilkudziesięciu minut a nawet do wielu godzin. Ich niezaliczanie do czasu pracy prowadziłoby w okresie jednego miesiąca od wykluczenia poprzez odliczenie kilku lub nawet kilkudziesięciu godzin roboczych.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *